samedi 27 février 2010

Conclusion

Currently, the denim jeans do not only represent one time but rather several generations. Their unbelievable birth, thanks to the collaboration of two immigrants (one from Latvia, the other from Germany) in United States already announced the future universality of this garment. Their original material, the Denim, a simple cotton found in the South of France could have made him seem ridiculous, nevertheless, it is all the opposite. Today, they are totally fitted into fashion and into the religion which is ruling in the beginning of this century : the trend. We can think that the reason why the jeans were and still are so succesful, is first because they used to be a real progress. At first, they were used by the American workers, afterward, the Denim has been adapted to the various times he has been through. He was in the heart of different movements, like the Hippies movement, and even sometimes a rebellion symbol. As the years went, it underwent the stylists and the dressmakers treatments. Slashed, aged, spread out, prewashed, cut, patched up, whatever, each seasons, the jeans are recreated. Fashion shows after Fashion shows the Denim demonstrates its inexhaustible creative and lucrative potential. It is timeless and the key of its success comes from its adaptability.
Adriano Goldschmied, co-founder of Diesel, declared that the denim was livened up by a breath which made it unique. He also said " the Denim is not the same on all the bodies and thus, it is able to develop a deep attachment feeling to the one who wears it". That is this man, fine connoisseur of jeans denim, who certainly sums up in the best way the popularity of this last one. The jeans have become something beyond the garment : a symbol, an icon of the last century and also, probably, of the current century. As Christian Lacroix (on the right) told : " The world is blue and it will be forever the color of the second half of this century, the one which covers everyman and everywoman of a unique shade".





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Le jean est devenu le représentant non pas d'une époque mais de plusieurs générations. Sa naissance complètement iréelle, fruit de la collaboration de deux immigrés (un Letton l'autre Allemand) aux Etats Unis annonçait déjà la future universalité de ce vêtement. Sa matière de départ, le Denim, une simple toile de coton provenant du sud de la France pourrait le rendre ridicule, néanmoins, c'est tout le contraire. Il fait aujourd'hui partie intégrante de la mode et de la religion gouvernante de ce début de siècle : la tendance. On peut d'abord penser que son succès vient du fait qu'il a été dans en premier temps un véritable progrès dans le domaine vestimentaire. Au début il s'est integré dans la tenue des travailleurs, puis par la suite, on a également su l'adapter sa matière aux différentes époques qu'il a traversé. Il a été au coeur de différents mouvements comme le mouvement hippies et parfois même symbole de contre-culture. Années après années, il subit les assauts des stylistes et des couturiers. Tailladé, vieilli, détendu, délavé, coupé, rapiécé qu'importe, on le recrée chaque saison. Défilé après défilé, son humble tissu démontre son inépuisable potentiel créatif et lucratif. Il est intemporel et la clef de son succès réside dans son adaptabilité.

Adriano Goldschmied, co-fondateur de la marque Diesel, déclarait : "Le denim est animé d'un souffle qui lui est propre. Il n'est pas le même sur tous les corps et il développe ainsi un sentiment d'attachement profond chez celui qui le porte". C'est cet homme, fin connaisseur du jean, qui résume certainement le mieux la popularité de ce dernier. Le jean est devenu quelque chose au-delà du vêtement : un symbole, une icône du siècle passé et aussi, surement, du siècle actuel. Comme le dit Christian Lacroix (photo en haut à droite) : "Le monde est bleu et ce sera pour toujours la couleur de la seconde moitié de ce siècle, celle qui recouvre tous et toutes d'une nuance unique".